zondag 9 februari 2014

...een gedicht dat je eigen gevoelens verklaart

Poëzie is een gedicht dat geschreven of muziek die gezongen wordt. Eén gedicht roept verschillende gevoelens tegelijkertijd op die je doen denken aan het verleden. Je kan een gedicht naar iemand sturen om je gevoelens of gedachten te uiten. Je kan ook bijvoorbeeld zien hoe iemand zich voelt of wat iemand wil bereiken door het soort van gedicht te achterhalen waarnaar iemand luistert.

Je kan er je eigen gevoelens mee verklaren, waarom je bijvoorbeeld moe gestreden bent of waarom je wil weggaan. Maar voor mij is de verklaring van liefde de mooiste soort poëzie.



Wanneer je je best doet, maar je slaagt niet
Als je krijgt wat je wilt, maar niet wat je nodig hebt
Als je je zo moe voelt, maar je kunt niet slapen
Vast in het omgekeerde
En de tranen stromen over je gezicht
Als je iets verliest dat je niet kan vervangen
Als je van iemand houdt, maar het gaat verloren
Kan het nog erger?

Lichten zullen je naar huis leiden
En ontvlammen je botten
En ik zal proberen om je te helpen
En hoog boven of laag beneden
Wanneer je te verliefd bent om het te laten gaan
Maar als je het nooit probeert zal je het nooit weten
Wat je waard bent

Lichten zullen je naar huis leiden
En ontvlammen je botten
En ik zal proberen om je te helpen
Tranen stromen op je gezicht naar beneden
Als je iets verliest dat je niet kan vervangen
Tranen stromen op je gezicht naar beneden
Op je gezicht en ik...

Tranen stromen op je gezicht naar beneden
Ik beloof je dat ik zal leren van mijn fouten
Tranen stromen op je gezicht naar beneden
Op je gezicht en ik...

Lichten zullen je naar huis leiden
En ontvlammen je botten
En ik zal proberen om je te helpen

Dit liedje heb ik gekozen omdat het een exacte weergave is van bepaalde gevoelens die bij mij heersen. Bij het horen van dit liedje was het alsof iemand mij bij mijn hart greep en de tranen uit mijn ogen liet vloeien. Het toont voor mij welke problemen ik al heb doorstaan, het is een herinnering aan hoe sterk ik ben of  kan zijn, het geeft mij vooral moed om positief te blijven denken. Als laatste is het liedje een soort van overtuiging dat ik altijd zal moeten blijven vechten, maar dat er ook altijd iemand voor mij zal zijn, mijn moeder, die ik nooit kwijt wil.

Bron liedje vertaling : http://muzikum.eu/nl/127-3547-162427/coldplay/fix-you-nederlandse-vertaling.html

Bron liedje : http://www.youtube.com/watch?v=pY9b6jgbNyc

Auteur: Bilal Sarah
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten