donderdag 19 december 2013

...films

Poëzie is voor mij een brede stroming van kunst, want het kan overal voorkomen. Bijvoorbeeld in een film, tijdschrift, de media, een foto, een schilderij, een gedicht, een slogan, een reclameaffiche... Vroeger was poëzie voor mij gedichtjes schrijven in de klas, maar nu bekijk ik het veel ruimer. Het is voor iedereen iets anders en dezelfde poëzie roept bij iedereen andere gevoelens op. Zelf gedichtjes maken doe ik niet meer, omdat ik er niet creatief genoeg voor ben. Ik kijk wel regelmatig op de site weheartit.com omdat ik daar mooie tekstjes en foto's vind, die voor mij poëzie zijn. In sommige songteksten vind ik ook poëzie terug zoals in liedjes van U2. Die kunnen soms heel aangrijpend zijn en ook dat is voor mij een vorm van poëzie.




    

Eindelijk verstond ik wat echte liefde betekende.

Liefde betekent dat je zorgt voor de andere persoon z'n geluk

meer dan dat van jezelf,

hoe pijnlijk keuzes ook kunnen zijn.


Ik koos een tekstfragment uit 'Dear John' omdat ik het een zeer mooi, poëtisch fragment vind dat de gevoelens van iemand uitdrukt. Het is een aangrijpende film die niet alleen een prachtig liefdesverhaal beschrijft, maar die je ook doet nadenken over liefde. Er worden dikwijls poëtische uitspraken gedaan over liefde in de film, wat van de film echt een mooi sprookje maakt. Het fragment dat ik koos, beschrijft wat echte liefde voor die persoon betekent. Het geeft duidelijk gevoelens weer. En gevoelens kan je perfect uitdrukken in poëzie. Daarom is voor mij een film soms poëzie, omdat je je gevoelens ermee kan uitdrukken, zowel in woorden als in beelden. Aan alle romantici onder ons: zeker kijken!


Bron: www.weheartit.com
Auteur: Kato De Schaepdryver

Geen opmerkingen:

Een reactie posten