vrijdag 17 januari 2014

... Ten things I hate about you



Het begrip poëzie doet me onmiddellijk denken aan gevoelens, liefde, muziek, gedichtjes en andere zaken waarin rijm, assonantie en alliteratie voorkomt. Maar poëzie doet me ook denken aan de passie die dichters hebben als ze een gedicht schrijven of regisseurs als ze een film maken. Hoe zij hun gevoelens kunnen uiten en op een mooie manier verwoorden, dat is voor me poëzie.

 

Ik heb voor dit  filmfragment gekozen omdat ik vind dat het zeer mooi gezegd is. Kat is een persoon die zeer kwetsbaar is en ze verbergt dat door een soort van pantser te gebruiken om zich zo te beschermen tegen personen die haar zouden kunnen kwetsen. Uiteindelijk  leert Patrick haar toch kennen en ontdekt hij wat achter die pantser schuilt. In dit fragment uit Kat haar haat tegenover Patrick omdat hij  haar eerst heeft gebruikt. Zij wilt  hem met heel haar kracht en ziel haten, maar kan dat niet, want achter die zogezegde haat schuilt haar liefde voor hem.

Auteur : Alexandra Mulumba
Bron:  https://www.youtube.com/watch?v=gGV4hxhxW8o

Geen opmerkingen:

Een reactie posten