zaterdag 18 januari 2014

...A dreamer

Een mysterieuze waarheid


Poëzie is...

..een document waar een waarheid achter schuilt;
..een tekst waarover je  moet nadenken en waaraan je een eigen interpretatie kan geven;
..een betekenisvol gegeven;
..mysterieus;
..iets wat niet iedereen (onmiddellijk) zal begrijpen omdat je poëzie reflecteert op je eigen leefwereld;
..een foto die gevoelens teweeg kan brengen;
..spelen met woorden of beelden en zo een gedachte creëren;
..een ondefinieerbaar woord, want poëzie is zo ruim dat het voor ieder van ons iets anders inhoudt.

A dreamer is one who can only find his way by moonlight

''A dreamer is one who can only find his way by moonlight,
and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world.''

-Oscar Wilde

''Een dromer is iemand die alleen zijn weg bij maanlicht kan vinden,
en zijn straf is dat hij de dageraad eerder ziet dan de rest van de wereld.''

-Oscar Wilde

Waarom ?

Toen ik voor het eerst dit gedichtje las, had ik meteen het gevoel dat ik de schrijver echt begreep. Ik ben ook een echte dromer en kan volledig opgaan in een fantasiewereld, om daarna terug te vallen in de harde realiteit. Ik vind het ook gewoon een heel mooi gedicht door het spel met woorden waardoor een gedachte wordt gecreëerd die voor mezelf herkenbaar is. Ik vind de maan enorm fascinerend. Ze onthult de geheimen en de schoonheid van de duisternis. Maar je kan geen dromer zijn zonder de realiteit onder ogen te zien.

Er vormen zich ook vragen, waar ik geen antwoord op weet. Het houdt me bezig en ik denk erover na. Dat vind ik geweldig. Iedereen zijn pad wordt verlicht door de zon, door warmte, door geluk. Maar wat als jouw pad verlicht wordt door de maan, door koelte, door mysterie?

Auteur: Imfe Elpers
Bron: http://www.quoteswave.com/picture-quotes/14407
Bron: De Ravenjongens van Maggie Stiefvader

Geen opmerkingen:

Een reactie posten