woensdag 8 januari 2014

... Een liedje


Poëzie, voor mij heeft poëzie iets te maken met een gevoel. Het gevoel dat je krijgt wanneer je iets beluistert of wanneer je iets leest. Het is iets wat mijn stemming kan beïnvloeden. Het is iets wat je kunt aanvoelen in de vorm van een 'gevoel' , maar toch is het niet zoiets directs als woede. Een gevoel dat door poëzie opgewekt wordt, is anders dan alle andere gevoelens. De woorden die dat gevoel opwekken, zijn ook geen willekeurige woorden op een achtergrond, maar elk woord is zo gekozen- bewust of onbewust-, dat er wel een diepere betekenis in zit. Poëzie is iets wat mij soms hoop geeft, iets wat me laat kijken naar de toekomst, zonder het heden te vergeten. Het is iets waardoor ik in mijn dromen en in het onmogelijke geloof. Het brengt me soms naar een andere wereld, een wereld die ideaal is voor mij.


I'm covering my ears like a kid 
When your words mean nothing, I go la la la 
I'm turning off the volume when you speak 
Cause if my heart can't stop it, I find a way to block it I go 
La la la la la... 
La la la la la... 
I find a way to block it I go 
La la la la la... 
La la la la la... 
I find a way to block it, oh 
La la la la la... 
La la la la la... 
I've found a way to block it I go 
La la la la la... 
La la la la la... 

Ik heb dit stukje tekst gekozen omdat er heel veel betekenis in zit voor mij. Je moet vechten tegen iets wat je tegenwerkt, iets wat je niet laat verder gaan. Het betekent voor mij dat ik me niets moet aantrekken van wat anderen zeggen, dat ik gewoon moet doen wat ik denk dat juist is. Als ik dit liedje hoor, krijg ik het gevoel dat het liedje me begrijpt, dat het mij vertelt wat ik moet doen.

Soms wil ik ook gewoon mijn oren bedekken en denken 'je woorden betekenen niets voor mij'. Dit liedje geeft me dan ook de kracht om er zo mee om te gaan. Het geeft me hoop omdat ik weet dat dit mij op een dag echt zal helpen. Zodat ik gewoon kan vergeten wat C. tegen me heeft gezegd.

Auteur: Saartje DT
           
Bron : http://www.youtube.com/watch?v=3O1_3zBUKM8
          http://muzikum.eu/en/123-11254-180623/naughty-boy/la-la-la-lyrics.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten